Ostoehdot

1. Yleistä

Nämä osto- ja toimitusehdot ("Ostoehdot") koskevat www.royaldesign.fi verkkokauppaa ("Sivusto") jonka omistaa ja hallinnoi Royal Design Group AB ("Royal Design", "Me", "Meidän", "Meille"). RoyalDesign.fi verkkokaupasta voit ostaa huipputuotteita niin suurilta kuin pieniltä suunnitelijoilta ja tuotemerkeiltä. Tarjoamme huolella valikoidun valikoiman maailmanlaajuisesti tunnettuja tuotteita innovatiivisistä uutuustuotteista klassisiin design-tuotteisiin.

Ostoehtoja sovelletaan kaikkiin sivustolla tehtyihin ostoihin ja tilauksiin asiakkailta jotka asuvat Suomessa. Niissä tapauksissa joissa asiakas asuu eri EU-jäsenmaassa kuin Suomessa sovelletaan ehtoja niiltä osin joista ne eivät poikkea kuluttajansuojalaista asiakkaan asuinmaassa. Noudatamme aina asiakkaan maan kuluttajansuojalakia mikäli EU:n säännökset niin määräävät.

Asiakkaanamme sinulla on oikeus pyytää tietoa tallentamistamme henkilötiedoistasi, tietosuojalausekkeemme mukaisesti. Sinulla on myös oikeus halutessasi pyytää henkilötietojesi muutosta tai poistoa.

Mikäli sinulla on kysyttävää voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme ja me palaamme yhteydenottoosi niin pian kuin mahdollista. Tavoitteenamme on vastata sinulle 48-tunnin kuluessa työpäivien aikana. Ajankohtaiset asiakaspalvelun aukioloajat löydät täältä.

1.1 Yhteystiedot

Pääkonttori

Royal Design Group AB

Porfyrvägen 2

38292 NYBRO

Sweden

Varasto- ja palautusosoite

Royal Design Group AB/Room21

Porfyrvägen 2  Gate 1

38292 NYBRO

Sweden

Yritystiedot

Royal Design Group AB

[email protected]

+358 753 263 471

Y-tunnus 556573-2426

VAT-numero: SE556573-242601

1.2 Tilaaminen

Tilaus muodostuu, kun rekisteröit tilauksesi kassalla. Tämän jälkeen tilausvahvistus muodostuu automaattisesti ilman manuaalista katsausta. Jos tilauksessa ilmenee mahdollisia virheitä otamme sinuun yhteyttä hoitaaksemme asian tarpeen vaatimalla tavalla. Mahdollinen virhe voi käsittää varausta, tavaran muuttunutta toimitusaikaa tai muita odottamattomia tapahtumia.

1.3 Ikäraja

Teemme sopimuksen ainoastaan täysi-ikäisen (väh. 18-vuotta täyttäneen) henkilön kanssa tai vaihtoehtoisesti huoltajan suostumuksella myös alaikäisen henkilön kanssa. Mahdolliset poikkeukset löytyvät vanhempainlaista.

1.4 Hinnat

Ne hinnat jotka näkyvät sivustolla ovat ajankohtaiset hinnat sisältäen arvolisäveron. Alv 25.5% on laskettu mukaan kokonaishintaan, jonka näet kassalla. Mikäli alv muuttuu pidätämme oikeuden muuttaa hintoja veromuutosta vastaavalla määrällä. Verkkosivustolla ilmoitetut hinnat voivat myös muuttua ilman erillistä ilmoitusta. Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimituskuluja. Mahdolliset toimituskulut lisätään tilauksen loppusummaan kassalla ennen kuin hyväksyt tilauksen.

1.5 Virheelliset hinnat

Sivustollamme on tuhansia tuotteita, ja valitettavasti joissakin ääritapauksissa tuotteen hinta voi olla ilmoitettu tahattomasti väärin. Mikäli tuotteen osto on tapahtunut selkeästi virheelliseen hintaan, tulemme ottamaan sinuun yhteyttä ja pidätämme oikeuden muuttaa tuotteen tai tilauksen hinnan/loppusumman, sekä veloittaa hinnan erotuksen. Vaihtoehtoisesti kauppa voidaan purkaa jolloin teemme rahojen palautuksen. Varaamme myös oikeuden painovirheisiin ja virheisiin markkinoinnissamme, uutiskirjeissä ja muissa ulkoisissa viestintäkanavissamme. Näitä kanavia koskee ääritapauskäsite kuten myös tapausta jossa tuotteen myynti tapahtuu selkeästi väärään hintaan sivustollamme.

1.6 Saatavuus

Pyrimme pitämään niin paljon tuotteita varastossamme kuin se on mahdollista, mutta osa valikoimamme tuotteista on myös tilaustuotteita. Tilauksesi vastaanottamisen jälkeen teemme tilauksen tavarantoimittajaltamme. Jos toimitus jostain syystä myöhästyy tai tuotetta ei ole enää saatavilla tavarantoimittajaltamme, otamme sinuun yhteyttä sähköpostitse. Tapauksissa, joissa tuote on loppuunmyyty, eikä sitä ole enää saatavilla palautamme rahasi.

1.7 Takuu

Eri tuotteiden jälleenmyyjänä seuraamme tavarantoimittajan suosituksia. Jotkin valmistajat tarjoavat laajempia takuita ja niissä tapauksissa, löytyvät ajankohtaiset takuutiedot tuotekuvauksesta. Sinulla on kuluttasuojalain mukaisesti kolmen vuoden reklamaatio-oikeus jos tuotteessa jonka olet ostanut ei ole ylimääräistä takuuta. Katso kohta 6.

1.8 Tuotetiedot ja kuvat

Pidätämme oikeuden mahdollisiin painovirheisiin tai teknillisiin vikoihin tuotetiedoissa. Huomioi, että kotisivun tuotekuvat voivat erota hieman siitä miltä tuotteet näyttävät todellisuudessa, ja ne eivät aina ole täsmällinen kuvaus todellisen tuotteen ulkomuodosta. Värit, materiaalit ja ulkonäkö voivat vaihdella kuvanlaadusta ja näytönasetuksista riippuen.

2. Toimitukset

2.1 Toimitusvaihtoehdot

Pyrimme aina tarjoamaan nopeat ja varmat toimitukset kilpailukykyisin hinnoin. Teemme jatkuvasti töitä kehittääksemme ja parantaaksemme toimitusvaihtoehtojamme. Näet ajankohtaiset tiedot kuljetusyhtiöistä, hinnoista ja toimitusajoista toimitustieto sivultamme.

2.2 Rajoitukset

Emme valitettavasti toimita tilauksia Ahvenanmaalle. Emme myöskään toimita ulkomaille tuotetilauksia jotka tehdään suomalaiselta sivustoltamme. Mikäli haluat tehdä tilauksen ulkomaille olet tervetullut tekemään tilauksesi osoitteessa www.royaldesign.com, jossa voit valita haluamasi toimitusmaan. Jos haluat tehdä isomman tilauksen ulkomaille voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme, ja voimme yrittää löytää parhaan toimitusratkaisun yhdessä. Ulkomaan lähetyksiin lisätään ylimääräinen rahtimaksu.

2.3 Käsittelyaika

Tilaukset joissa kaikki tilatut tuotteet ovat saatavana varastossa käsitellään tilaukset niin pian kuin mahdollista. Jos tuote ei ole saatavana varastostamme, teemme ensin tilauksen tavarantoimittajallemme ja heti kun tuote on toimitettu varastoomme, käsitellään se normaalin käsittelyajan kuluessa. Juhlapyhinä ja erilaisten suosittujen sesonkien, kuten joulun ja Black Fridayn aikaan käsittelyaika voi olla normaalia pidempi.

2.4 Toimitusajat

Tilaustuotteiden arvioitu toimitusaika on näkyvillä sivustollamme. Normaalisti kaikki varastossa olevat tuotteet toimitetaan sinulle 3-5 päivän aikana. Toimitusajat vaihtelevat eri tavarantoimittajien välillä ja ajat voivat muuttua juoksevasti. Emme voi vaikuttaa siihen kuinka nopeasti tavarantoimittajat lähettävät tuotteet keskusvarastollemme, mutta otamme sinuun yhteyttä sähköpostitse mahdollisissa myöhästymisissä kohdan 2.5 mukaan

Katso eri kuljetusyhtiöiden tarkemmat toimitusajat toimitustiedot sivulta.

Huomioi, ettemme voi taata eri tavarantoimittajien toimitusaikoja keskusvarastollemme, katso ystävällisesti kohta 2.7.

2.5 Ilmoitukset ja vahvistukset

2.5.1 Tilausvahvistus

Tilauksesi jälkeen saat sähköpostitse tilausvahvistuksen, joka sisältää tietoa ostostasi sekä ajankohtaisen varastostatuksen jokaiselle tuotteelle.

2.5.2 Päivitetty toimitustieto

Mikäli toimituksesi myöhästyy tulemme ottamaan sinuun yhteyttä sähköpostitse heti kun olemme vastaanottaneet uuden, arvioidun toimitusajan tavarantoimittajaltamme. Sama käytäntö koskee myös tuotteita, jotka ovat mahdollisesti loppuneet tavarantoimittajaltamme.

2.5.3 Toimitusvahvistus

Tilauksesi lähdettyä varastoltamme tulemme lähettämään sinulle toimitusvahvistuksen sähköpostitse. Toimitusvahvistuksen mukana vastaanotat seurantalinkin, jonka kautta voit seurata tilaustasi koko matkan kotiin tai postitoimipaikkaasi.

2.5.4 Noutoilmoitus

Tulet vastaanottamaan tekstiviestin, kun voit odottaa kotiinkuljetusta tai pakettisi on noudettavissa lähimmästä postitoimipaikastasi. Paketit voivat saapua perille eri aikaan, mutta pystyt aina seuraamaan lähetyksiä kuljetusyhtiön kotisivuilla.

2.6. Osatoimitukset

Jotta voimme tarjota nopeat toimitukset saatamme lähettää tilauksesi kahdessa tai useammassa eri osassa. Saat tiedon lähetyksestä ja lähetyksien määrästä seurantalinkin kautta, joka näkyy tilauksesi toimitusvahvistuksessa. Paketit voivat saapua postitoimipaikkaan eri aikaan, mutta pystyt aina seuraamaan lähetyksiä kuljetusyhtiön kotisivuilla. Tämä koskee erityisesti tilauksia joissa tilaus sisältää tilaustuotteita, jotka täytyy erikseen tilata tavarantoimittajaltamme. Näissä tapauksissa tulet vastaanottamaan useamman lähetyksen.

2.7 Toimitusviiveet, korvausvaatimukset ja vakuutukset

Kun tilauksesi on lähetetty keskusvarastoltamme toimitusvastuu siirtyy kuljetusyhtiölle, jonka johdosta emme tarjoa tuotteille erikseen toimitustakuuta. Emme vastaa asiakkaiden korvausvaatimuksista koskien tavarantoimittajasta tai kuljetusyhtiöstä johtunutta toimituksen myöhästymistä sen jälkeen kun tilaus on lähetetty keskusvarastoltamme. Kaikki paketit ovat vakuutettuja.

2.8 Suuret tavarat ja kotiinkuljetus

Tilatessasi huonekaluja tai muita suuria tuotteita jotka eivät sovi kokonsa puolesta toimitettavaksi postitoimipaikkaan, tarjoamme ainoastaan kotiinkuljetuksen. Kotiinkuljetuksesta peritään erillinen hinta toimitustitetojen mukaisesti. Erillisistä toimitustiedoista näet toimitukseen liittyvät yksityiskohdat, hinnat ja päivitetyt tiedot koskien juuri suurikokoisia tuotteita.

2.9 Noutamaton lähetys

Jos vastaanottaja ei nouta pakettia postista 7 tai 14 päivän kuluessa saapumisilmoituksesta, veloitamme lisäksi lisämaksun. Välittäjälle lähetettävistä pienemmistä tavaroista maksu on 29 €, huonekaluista tai muista isokokoisista tavaroista 99 €. Jos muutat mielesi tilauksesi osalta, ja paketti on jo lähetetty, täytyy sinun vastaanottaa paketti ja lähettää tilaus sen jälkeen takaisin keskusvarastollemme. Mikäli asiakas ei lähetä tilausta takaisin meille, lähetys rekisteröidään noutamattomana pakettina ja siitä aiheutuvat kulut veloitetaan asiakkaalta automaattisesti.

3. Maksaminen

3.1 Walley Lasku ja Tililuotto

Tarjoamme mahdollisuuden maksaa laskulla yhteistyössä Walley kanssa. Kun valitset maksutavaksi laskun ja sinulle myönnetään laskumahdollisuus, saat tilatut tavarat itsellesi ennen niiden maksamista.

Voit maksaa koko laskun summan kerralla tai, jos sinulle myönnetään mahdollisuus maksaa tililuotolla, jakaa maksun pienempiin osiin maksamalla ainakin laskussa mainittavan vähimmäissumman eräpäivään mennessä. Laskun osissa maksaminen edellyttää, että laskun saatuasi allekirjoitat luottosopimuksen Walley Bankin kanssa kirjautumalla Omille Sivuille osoitteessa my.walley.fi

Kun valitset laskulla tai tililuotolla maksamisen, voit tehdä tilauksen ainoastaan väestörekisterissä olevaan vakituiseen osoitteeseesi. Sinun tulee olla vähintään 18-vuotias tilaushetkellä ja Walley Bank tekee luottotietojesi tarkastuksen tilauksen yhteydessä.

Ensimmäinen lasku on kuluton. Osamaksun korko on 1,66 % kuukaudessa (vuoksikorko 19,9%). Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä. Viivästyneistä maksuista veloitetaan lainmukaiset muistutusmaksut ja perintäkulut sekä korkoa viivästyneeltä ajalta.

Saat täydelliset ehdot ja tiedot Walley Laskusta ja Tililuotosta seuraavista linkeistä:

Yleiset lasku- ja tililuottoehdot

Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot

3.2 Maksun peruutus

Jos olet jo maksanut laskusi mutta haluat peruuttaa kaupan peruutusajan kuluessa, sinulla on oikeus saada maksun palautus Walleyn. Jotta Walley voi palauttaa maksun, Walley tarvitsee yhteys- ja tilitietosi, joita ei tallenneta maksun yhteydessä. Lähetä tietosi sähköpostitse osoitteeseen [email protected] tai soita numeroon 09 3158 9947

3.3 Rahojen palautus

Rahojen palautus aloitetaan kun olemme vastaanottaneet, käsitelleet ja hyväksyneet palautuksesi keskusvarastollamme. Ehdot ja käsittelyajat palautuksille käsitellään erikseen kohdassa 5. Saat vahvistuksen palautuksesta sähköpostitse ja rahat palautetaan aina takaisin samalle maksukortille jota käytettiin oston yhteydessä. Jos olet valinnut maksaa laskulla tulee Walleyottamaan sinuun yhteyttä sähköpostitse rahojenpalautusta koskien.

4. Lahjakortit ja alennuskoodit

Sinun on mahdollista syöttää lahjakortti ja/tai alennuskoodi kassalla.

4.1 Yleistä tietoa alennuskoodeista

Tarjoamme joskus kampanjoita alennuskoodien muodossa. Alennuskoodeja ei voi yhdistää ja ne eivät koske lahjakorttien ostoa ja tuotteita, jotka ovat alennettuja kampanjan aikana mikäli tästä ei ilmoiteta erikseen. Jos käytät alennuskoodia jota ei ole osoitettu sinulle pidätämme oikeuden kieltää alennuskoodin käytön sekä otamme sinuun yhteyttä tilauksen peruutusta tai alennuksen määrän veloitusta koskien.

4.2 Alennuskoodien levitys

Alennuskoodien jako sosiaalisessa mediassa tai muissa ulkoisissa kanavissa on kiellettyä, mikäli tämä ei ole selkeästi ilmoitettu ja hyväksytty.

4.3 Yleistä lahjakorteista

Voit ostaa lahjakortin tältä sivulta. Lahjakortit toimitetaan sähköpostitse. Voit valita lahjakortin arvon 20-500 euron väliltä ja kortti toimii vain osoitteessa RoyalDesign.fi. Korttimaksu käy ainoastaan lahjakorttien ostoon.

4.4 Avoin ostos

Avoin ostos ei päde lahjakortteihin.

5. Peruutusoikeus ja palautukset

Voit palauttaa tilauksesi 30 päivän kuluessa tilauksesi vastaanottamisesta mikäli et ole tyytyväinen tilaukseesi. Jos tilauksesi on toimitettu osissa, niin palautusaika koskee jokaista erillistä tuotetta ja toimitusta.

5.1 Peruutusoikeus

5.1.1 Käsittelemättömän tilauksen peruutus

Voit halutessasi peruuttaa käsittelemättömän tilauksen. Varastojärjestelmämme on automatisoitu, ja varastotuotteidemme käsittely alkaa välittömästi tilauksen jälkeen. Jos tilauksesi on osatoimitettu ja kadut ostostasi voit halutessasi peruuttaa tilauksen toimittamattoman osan, mikäli tilaus ei ole käsittelyssä varastollamme. Voit myös muuttaa tilaustasi sen tekemisen jälkeen niin pitkään kun sitä ei ole käsitelty varastollamme. Ota ystävällisesti meihin yhteyttä mikäli haluat peruuttaa tai muuttaa tilauksen.

Jos haluat peruuttaa tilauksesi sen lähetyksen jälkeen tulee sinun vastaanottaa paketti ja tehdä sen jälkeen palautus normaalisti. Jos et nouda pakettia tullaan se käsittelemään noutamattomana lähetyksenä kohdan 2.9 mukaan.

5.1.2 Tilauksen peruutus toimituksen jälkeen

Etäsopimuslain nojalla sinulla on kuluttajana oikeus katua päätöstäsi 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun vastaanotat tuotteet. Tarjoamme tosin 30 päivän palautusoikeuden toimituspäivästä lähtien meiltä ostaessasi. Katumisoikeus edellyttää, että tuotetta ei ole tehty mittatyönä juuri sinulle ja ettet ole käyttänyt tai koonnut tuotetta. Lue lisää palautuksista kohdassa 5.2 alla.

5.1.3 Voimassaolo

Tilauksen peruutus ei ole voimassa ennenkuin olet vastaanottanut vahvistuksen meiltä sähköpostitse tai puhelimitse.

5.2 Palautukset

Mikäli et ole tyytyväinen tuotteeseesi voit palauttaa sen keskusvarastollemme ja saada rahasi takaisin, poislukien palautuskulut, jotka sinun tulee itse maksaa kohdan 5.5 mukaan. Ota meihin yhteyttä ennen kuin lähetät palautuksen, jotta palautuksesi saadaan käsiteltyä nopeammin. Katso täältä tarkemmat tiedot kuinka palautat tuotteen.

5.3 Tavaroiden kunto

Sinulla on oikeus purkaa pakkaus ja tarkistaa tuotteen ulkoasu. Palautuksen hyväksymisen edellytyksiin kuuluu, että tuote ja mahdollinen alkuperäispakkaus on palautettava yhtä hyvässä kunnossa kuin missä sen otit vastaan, eli oleellisesti muuttumattomassa kunnossa. Jos tilaamasi tuote on koottava, palautus hyväksytään vain jos tuote on kokoamaton.

Kiinnitä vastaanottamasi palautusilmoitus vanhan rahtikirjan päälle. Jos vastaanotit paketin, jossa rahtikirja oli kiinnitetty ulompaan pakettikerrokseen, tarvitset myös palautukseen ulomman pakettikerroksen, jotta palautus voidaan hyväksyä.

5.4 Arvonvähennys

Pidätämme oikeuden vähentää palautettavien rahojen määrää mikäli tuotteen kunto on muuttunut siinä määrin ettei sitä voi enää myydä eteenpäin toiselle asiakkaalle ilman myyntihinnan alennusta. Arvonvähennys tehdään koko palautuksen summasta ennenkuin rahat palautetaan sinulle. Teemme arvion palautuksesta tapauskohtaisesti, mutta pienin arvonvähennys on 20€.

5.5 Palautuskulut

Mikäli olet tehnyt palautuksen meidän tarjoamalla palautusrahtisetelillä niin palautuksen hinta pienelle paketille on 29 € (rahtiluokissa S-M) ja isolle paketille kuten huonekaluille on 99 € (rahtiluokissa L-XXL). Palautuskulu veloitetaan tilauksesi kokonaissummasta, joka hyvitetään sinulle kun palautuksesi on saapunut varastollemme. Jos jostain syystä palautat tuotteen ilman meidän palautusrahtiseteliä vastaat palautuksesta ja sen kuluista itse. Tilauksen alkuperäisiä toimituskuluja ei hyvitetä mikäli palautat vain osan tilauksestasi. Jos haluat palauttaa tilaamasi tuotteen, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

5.6 Kuljetusvastuu

Kuljetusvastuu tarkoittaa sitä, että olet vastuussa siitä että palautus saapuu kokonaisena meille. Tämän takia pakkaa tuotteet erittäin huolellisesti niin etteivät ne vioitu matkan aikana ja käytä mielellään sellaista palautusvaihtoehtoa, jossa voit seurata lähetystä esimerksi paketti tai kirjattu kirje. Palauttaessasi ulkomailta on tärkeää että merkitset paketin PALAUTUS nimellä, jotta vältyt lisäkuluilta.

5.7 Käsittelyaika

Pakettisi saavuttua varastollemme varaamme palautuksen käsittelyyn jopa 20 päivän ajan voidaksemme tutkia tuotteet ja rekisteröidä ne palautetuksi.

5.8 Rahojen palautus

Teemme rahojen palautuksen tilauksellesi, kun palautuksesi on käsitelty ja hyväksytty varastollamme. Collector maksaa normaalisti rahasi takaisin 5-7 pankkipäivän kuluessa. Saat vahvistuksen palautuksesta sähköpostitse ja rahat palautetaan aina samalle tilille, josta tilaus maksettiin oston yhteydessä. Jos olet valinnut maksaa laskulla tulee Collector ottamaan sinuun yhteyttä sähköpostitse rahojen palautusta koskien.

5.9 Erikoistilauksen palautus

Palautusoikeus ei koske tuotteita, jotka ovat valmistettu erikoistilauksena asiakkaalle. Näitä ovat esimerkiksi tuotteet joihin on lisätty asiakasta varten signeeraus, tai jonka verhoilu on tilattu erikoistilauksena asiakasta varten. Asiakaspalvelumme tulee ottamaan sinuun yhteyttä etukäteen jos tilauksesi lasketaan erikoistilaukseksi.

6. Reklamaatiot

6.1 Yleiset ehdot

Sovellamme Kuluttajansuojalain tarjoamaa reklamaatio-oikeutta jonka mukaan sinulla on kolmen vuoden reklamaatio-oikeus sen jälkeen kun olet vastaanottanut tuotteen. Tämä olettaen, että tuotetta on käsitelty käyttöohjeen ja normaalin huolellisuuden mukaan. Reklamaatiotapauksissa suosittelemme, että otat yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta voimme auttaa sinua eteenpäin asiassa. Sinulta tullaan pyytämään kuvatodiste, jossa ilmenee selkeästi tuotteen virhellisyys/vika.

Valitus on tehtävä välittömästi tai pian vian löytymisen jälkeen. Vikailmoitusta pidetään kohtuullisen ajan sisällä tehdyksi, kun teet sen kahden (2) kuukauden sisällä siitä, kun havaitset vian tai vika olisi pitänyt havaita. Suosittelemme siis vahvasti, että tarkistat tuotteen mahdollisimman pian otettuasi sen vastaan, jotta voit havaita mahdolliset viat heti eikä voi syntyä epäilystä siitä, että vaurio olisi tapahtunut tuotteen vastaanoton jälkeen. Hyväksytyn valituksen tapauksessa vastaamme myyjänä kaikista palautukseen liittyvistä kustannuksista, mukaan lukien kaikista toimituskuluista.

6.2 Toimintatapa

Jos et ole tyytyväinen tuotteeseen tai jos se on mennyt rikki kuljetuksessa niin toivomme, että lähetät meille viestiä ja kuvat tuotteen virheistä yhdessä tilausnumerosi kanssa, niin voimme auttaa sinua asiassa eteenpäin. Palaamme sinulle asiaan niin pian kuin olemme vastaanottaneet viestisi.

6.3 Kulut

Hyväksytyssä reklamaatiossa asiakaspalvelumme lähettää sinulle valmiiksi maksetun palautusrahtikirjan siinä tapauksessa, jos arvioimme, että palautus on välttämätön. Jossain tapauksissa virheellisen tuotteen palautusta ei tarvita. Kun olemme vastaanottaneet virheellisen tuotteen, tutkitaan sen vika uudelleen ja tämän jälkeen sinulle lähetetään uusi tuote. Näin ollen sinun ei tarvitse maksaa palautuskuluja vialliselle tuotteelle tai toimituskuluja uudelle tuotteelle.

6.4 Kysymyksiä ja vastauksia

Olemme koonneet asiakaspalveluumme tavallisia kysymyksiä ja vastauksia vaihdosta ja palautuksista. Lue ystävällisesti nämä läpi ennenkuin otat yhteyttä asiakaspalveluumme tai laitat reklamaatioprosessin käyntiin.

7. Yksityisyydensuoja

Pidämme huolen yksityisyydestäsi. Haluamme ilmoittaa sinulle kuinka käsittelemme henkilötietoja joita annat meille sekä mitä oikeuksia sinulla on. Tätä käsitellään erityisesti yksityisyydensuojassamme.

8. Erimielisyydet

Kaikki valitukset tai huomiot koskien palveluitamme tai tuotteitamme tulee ilmoittaa asiakaspalveluumme. Jos et ole tyytyväinen siihen, kuinka olemme käsitelleet asiasi, olet tervetullut ottamaan yhteyttä paikalliseen kuluttajaneuvojaan. Seuraamme aina kuluttajaneuvojan suosituksia. Katso tästä kuluttajaneuvonnan toimintaohjeet kuluttajille.

Euroopan komissiolla on myös kotisivu, josta löytyy (ADR/ODR) Alternative or Online Dispute Resolution riidanratkaisufoorumi, joka helpottaa kuluttajien ja elinkeinonharjoittajien välisiä erimielisyyksien ratkaisuja. Riidanratkaisufoorumi löytyy täältä.

9. Force Majeure

RoyalDesign.fi ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy RoyalDesign verkkokaupan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta kuten viranomaisten päätöksistä, uusien tai muuttuneiden lainsäädäntöjen johdosta, onnettomuuksista, erimielisyyksistä työmarkkinoilla, lakon, tulipalon, tulvan tai jonkun muun luonnonmullistuksen johdosta. Force Majeur sisältää myös hallinnolliset päätökset, jotka saattavat vaikuttaa negatiivisesti markkinoihin ja tuotteisiin. Kuten esim. rajoitukset, varoitukset, myyntikielto jne. poikkeavat suhdannelaskut sekä jos yhtiö on rikollisten alttiina, joka voi vaikuttaa liiketoimintaan.